Andernos-les-Bains - Labouheyre, - Reisverslag uit Labouheyre, Frankrijk van Jan en Karlien Veldhoen - WaarBenJij.nu Andernos-les-Bains - Labouheyre, - Reisverslag uit Labouheyre, Frankrijk van Jan en Karlien Veldhoen - WaarBenJij.nu

Andernos-les-Bains - Labouheyre,

Blijf op de hoogte en volg Jan en Karlien

03 September 2014 | Frankrijk, Labouheyre

Andernos-les-Bains - Labouheyre, woe. 3-09-2014 Na een smakelijk ontbijt en een praatje met onze gastheer over de smaakvolle inrichting van de eetkamer zoeken we 'la piste cyclable' weer op. In Audenge fietsen we naar de haven voor een laatste blik op het bassin van Arcachon. Het ziet er totaal anders uit dan gisteravond; volgelopen met water en boten varen volop. Er is een oud visbassin dat nu gebruikt wordt als zwembad en een schitterend natuurgebied dat een waar vogelparadijs is. We pikken ons fietspad weer op dat over een vroegere spoorlijn loopt, Het gaat lekker over het gladde asfalt. Zo bereiken we Salles. Als we een koffietje drinken komt Maikel aan. Synchroniciteit of toeval dat geen toeval is. We zagen elkaar voor het laatst in Tours, zowar 400 km. geleden. Hij is nu met zijn vader en we hebben een en ander bij te praten. Vader en zoon houden een paar dagen vakantie om dan samen verder te fietsen. We slaan even mondvoorraad in en voorzien ons van drank in de U marche van Belin-Beliet. Het fietspad loopt door bossen en langs huisjes die nooit hoger zijn dan een woonlaag met hooguit een halve verdieping erop. Zo passen ze organisch in het landschap. We vervolgen iets te enthousiast het fietspad en merken tijdens de picknick dat we van de route zitten. Een stel in een tuin zet ons weer op het juiste pad. De bossen waar we doorheen fietsen hebben bosbranden doorstaan waardoor het bos veel open plekken heeft waar varens weelderig tieren. Vooral op de kale stukken bloeit de heide, fel roze, roest bruin en licht paars. In Moustey gaan we in het dorpskerkje van de 15de eeuw. Er naast een nog ouder kerkje met authentieke muurschilderingen; ooit onderdak voor pelgrims. In de schaduw staat een groot houten pelgrimsbeeld. Nu is er een streekmuseum met artistieke en creatieve producten uit de regio. Een vriendelijke dame geeft een stempel. In de Carrefour van Pissos slaan we voedselpakketten en drank in; je weet maar nooit waar we vanavond terecht komen. Intussen is het landschap veranderd. De bossen zijn terug gedrongen tot de coulissen van het landschap dat grote velden met groene gewassen laat zien. Er staan enorme sprenkelinstallaties. De wegen zijn kilometers lang rechttoe, rechtaan. We zijn in de Landes. In de warme namiddag zon fietsen we de laatste 20 km. tot de gite van Labouheyre. Daar hangt een bordje dat ie vandaag vol is. Maar... elk nadeel heeft zijn voordeel. Jan heeft uit zijn ooghoeken een B & B gezien. Zo nemen we onze intrek in Le Pacha. De gastvrouw vertelt dat we beschikking hebben over tuin en zwembad. Een luxe waar we onmiddellijk van genieten. Ons meegebrachte voedsel eten we in de loungeset in de tuin. Is dit nog pelgrimeren???

• 04 September 2014 - 08:49

Ada:

Jullie gaan snel!!!!! Alle bewondering. Goed hoor! Gelukkig nu met geweldig weer.
    Vandaag zullen jullie Hossegor passeren. Daar stonden we lang geleden op een camping, ( heerlijke Fruits de Mer) hoge golven, maar voor jullie, mag ik hopen, geen "golvende" fietspaden.
    Veel plezier op weg naar España en Jacobus.
    Groetjes uit een zonnig Wilnis.

• 04 September 2014 - 09:17

Mieke:

Wat hebben jullie tot nu toe een FANTASTISCHE reis! Heerlijk even zo'n luxe onderkomen!
    Is goed voor lichaam en geest.

• 04 September 2014 - 09:19

Miny:

Als jullie al over helft, niet?
    Leuk dat B&B , toeval bestaat niet, dus jullie hadden het dik verdiend!!

groet uit zonnig eindhoven

• 04 September 2014 - 09:41

Hans :

Hallo Jan en Karlien,
    jullie zijn goed bezig zeg, wat een geweldige reis maken jullie, ben gewoon jaloers want ik zou ook zo graag willen,
    nog een hele fijne tijd en vooral wanneer jullie weer in Roncesvalles zijn. doe ze daar de groeten.
    vooral Marisol, groetn uut Twente.
    Hans

• 04 September 2014 - 16:25

Marietje Veldhuis:

Goede middag Jan en Karlien.
    Het is maar goed dat jullie in het begin zoveel regen hebben gehad. Genoeg aflaten verdiend. Die hebben jullie wel nodig als je zo vaak op het verkeerde pad zit. Groetjes en succes verder.

• 05 September 2014 - 10:35

Wil Goedhart:

Hallo Jan en Karlien,
    Nu al een eerste ontmoeting met Jacobus. Leuk!!!!
    Jullie zien veel moois! En wat zijn jullie al ver. Het gaat lukken! Op naar Spanje! En af en toe zo'n luxe overnachting gun ik jullie. Weer veel succes en plezier!

• 06 September 2014 - 11:39

Susan:

Ik volg jullie met de atlas erbij.Volgens mij gaat het jullie goed af.Geen spierpijn meer?
    De kaars voor jullie brandt iedere morgen.goede reis .Leuke verhalen.